Verkkosivustotutkimus 2020 – Suorituskyky vs. hakukonenäkyvyys

Googlen mukaan jopa 71% B2B-ostajista aloittaa ostoprosessinsa geneerisellä haulla. Hakutuloksissa kolme ensimmäistä saa n. 70% kaikista klikeistä. 

Näistä syistä johtuen hakukonenäkyvyys on yrityksille erittäin tärkeää liiketoiminnan kannalta. Useimmat yritykset tekevätkin SEO hakukoneoptimointia. Tutkimuksemme mukaan kuintenkin harva yritys panostaa suorituskykyoptimointiin, vaikka se on oleellinen osa teknistä hakukoneoptimointia. Menetettyjen potentiaalisien kauppojen lisäksi sisällöllisen hakukoneoptimoinnin tulokset ja siihen käytetyt rahat valuvat hiekkaan, jos suorituskykyoptimointi ei ole kunnossa.

Katso videoltamme miten suomalaisten sivustojen suorituskyky vaikuttaa näkyvyyteen hakukoneissa.

Sivuston suorituskykyoptimointi tarjoaa mahdollisuuden parantaa sijoitusta hakukoneissa, koska on tärkeämpää olla parempi, kuin samoista hakusanoista taistelevet kilpailijat. Mittaa siis sivustonne nopeus ja erityisesti, jos mittarit paukkuvat punaiselle, niin on syytä tehdä jotain.

Haluaisitko virittää sivustonne parempaan iskuun?

Pyydä maksutonta konsultaatiota

Aiheeseen liittyvä sisältö ja palvelut

Verkkosivuston nopeuden kilpailija-analyysi

Miten sivustonne nopeus sijoittuu suhteessa tärkeimpiin kilpailijoihinne? Verkkosivuston suorituskyvyn optimointi[lue lisää]

WordPress-sivuston suorituskykyoptimointi

Verkkosivuston merkitys nykyaikaisessa myyntiprosessissa kasvaa jatkuvasti, sillä yli 70% B2B-ostajista[lue lisää]