VERKKOSIVUSTOT
Suunnitellaan WordPress-sivusto tukemaan bisnestäsi
Oli sitten kyse vanhojen sivujen uudistamisesta tai vallan uuden sivuston rakentamisesta, liikkeelle lähdetään aina palvelumuotoilusta. Pohdinta aloitetaan asiakaspolusta.
– Mitä asiakkaan pitää voida sivustolla tehdä?
– Onko sivusto tarkoitettu jo myymään tuotteita tai palveluja vai esittelemään niitä ja keräämään yhteydenottoja – liidejä, joista sitten myynti ottaa koppia ja lähtee keskustelemaan tarpeista tarkemmin?
Ostopolkujen kartoituksen jälkeen konseptoidaan sivuston sisältö ja sen toiminnallisuus, luodaan houkutteleva design ja pystytetään teknisesti suorituskykyinen WordPress-ympäristö. Samalla kartoitetaan, tarvitaanko integraatioita muihin tietojärjestelmiin – siis koko digitaalisten palveluidenne kokonaisuus.
Kun tekninen pohja on kunnossa, pääsette syöttämään sisältöä sivustollenne sivurakentajaan ja teemaan liittyvän käyttökoulutuksen jälkeen.
Samalla jatketaan teknisen ympäristön rakentamista ja toteutetaan tarvittavat integraatiot. Esimerkkinä voisi olla suora yhteys CRM-järjestelmään tai käyttämäänne varausjärjestelmään.
Ripeästi toimivan nettisivun hyötyjä
- Sivustolla vierailija pysyy sivustolla, kun sivut latautuvat nopeasti.
- Pystyt kiinnittämään sivustolla kävijän huomion useampiin asioihin, kun hänen ei tarvitse odotella tiedon latautumista.
- Yhteystiedot tulee jätettyä helpommin, kun lomake tai chatbot aukeaa reippaasti tietoja kysymään
- Hakukoneet arvostavat nopeutta ja nostavat tuloksissa ylemmäs nopeiden sivustojen sivuja.
Mitä tämä käytännössä voi tarkottaa liiketoiminnallesi?
- Liidejä kertyy enemmän, jolloin kaupan teon todennäköiysyys kasvaa.
- Selkeät asiakaspolut helpottavat sivustovierailijan käyntiä ja tarjoaa hänelle juuri sitä tietoa, mitä hän tarvitsee. Kyselyt asiakaspalveluun vähenevät ja asiakaspalvelu voi keskittyä enemmän tai räätälöidympää tietoa tarvitsevien palveluun.
- Parempi hakukonenäkyvyys parantaa sijoittumista maksetussa markkinoinnissa ja tarjoaa edullisempia konversioita.